Klacht indienen
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een van onze ambtenaren of bestuurders, dan kunt u een klacht indienen bij ons. U kunt een klacht indienen als :
- een medewerker of bestuurder u persoonlijk verkeerd behandeld heeft
- u te weinig, onjuiste of misleidende informatie heeft gekregen
- u geen reactie op uw vragen heeft gekregen
Bent u het niet eens met een officieel besluit, dan kunt u bezwaar maken. Dit is iets anders dan een klacht. Lees daarover meer op de pagina Bezwaar maken.
Wilt u iets doorgeven over de openbare ruimte of overlast melden (over bijvoorbeeld plantsoenen of parkeren)? Gebruik dan het formulier Melding omgeving.
Wat te doen?
Stap 1 Bespreken
Bespreek de klacht met degene die in uw ogen de fout maakte of de direct leidinggevende.
Stap 2 Officiële klacht indienen
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, of wilt u stap 1 overslaan en uw klacht direct formeel laten behandelen? U kunt een officiële klacht indienen bij het college. Dit kan:
- online met het formulier "Klacht indienen" Dit wordt rechtstreeks via de website verstuurd. U ontvangt binnen 5 werkdagen een eerste reactie op uw klacht. De klacht wordt uiterlijk binnen zes weken behandeld.
- via een brief aan het college; schrijf in uw brief uw naam en adres. Beschrijf wat er is gebeurd, wanneer en wie er bij betrokken was.
Niet tevreden na de klachtenprocedure
Komt u er echt niet uit? Bent u ook na onze klachtenprocedure niet tevreden? Neem dan contact op met de Nationale ombudsman.