Klacht indienen

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een van onze ambtenaren of bestuurders, dan kunt u een klacht indienen bij ons. U kunt een klacht indienen als :

  • een medewerker of bestuurder u persoonlijk verkeerd behandeld heeft
  • u te weinig, onjuiste of misleidende informatie heeft gekregen
  • u geen reactie op uw vragen heeft gekregen

Bent u het niet eens met een officieel besluit, dan kunt u bezwaar maken. Dit is iets anders dan een klacht. Lees daarover meer op de pagina Bezwaar maken.

Wilt u iets doorgeven over de openbare ruimte of overlast melden (over bijvoorbeeld plantsoenen of parkeren)? Gebruik dan het formulier Melding omgeving

Wat te doen?

Stap 1 Bespreken

Bespreek de klacht met degene die in uw ogen de fout maakte of de direct leidinggevende.

Stap 2 Officiële klacht indienen

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, of wilt u stap 1 overslaan en uw klacht direct formeel laten behan­delen? U kunt een officiële klacht indienen bij het college. Dit kan:

  • online met het formulier "Klacht indienen" Dit wordt rechtstreeks via de website verstuurd. U ontvangt binnen 5 werkdagen een eerste reactie op uw klacht. De klacht wordt uiterlijk binnen zes weken behandeld.
  • via een brief aan het college; schrijf in uw brief uw naam en adres. Beschrijf wat er is gebeurd, wanneer en wie er bij betrokken was.

Niet tevreden na de klachtenprocedure

Komt u er echt niet uit? Bent u ook na onze klachtenprocedure niet tevreden? Neem dan contact op met de Na­tionale ombudsman