Buurtbemiddeling

Last van de harde muziek van de buurjongen of van de jankende hond als de buren niet thuis zijn? Neemt een boom in een aangrenzende tuin al uw zonlicht weg of heeft u een burenconflict over een verbouwing? Buurtproblemen kunnen uw woonplezier enorm verstoren. 

Probeer eerst met elkaar te praten. Als samen praten niet lukt of het gesprek niets oplost, kan Buurtbemiddeling uitkomst bieden. Het doel van Buurtbemiddeling is het contact herstellen met uw buren, zodat wonen weer prettig is. Goed opgeleide buurtbemiddelaars helpen u en uw buren om samen te praten over oplossingen.

Hoe werkt buurtbemiddeling?

Buurtbemiddeling is kosteloos. U belt naar Buurtbemiddeling om uw overlast te melden. De buurtbemiddelaars komen vervolgens bij u thuis om te luisteren naar uw kant van het verhaal. Daarna gaan zij naar uw buren voor hun verhaal. Als de buren met u in gesprek willen, wordt een bemiddelingsgesprek geregeld. Dit gesprek vindt plaats in een buurthuis of op een andere neutrale locatie. 


De bemiddelaars helpen met dit gesprek. Zij zijn neutraal, onpartijdig en hebben een geheimhoudingsplicht. Een paar weken na het bemiddelingsgesprek wordt contact opgenomen met beide buren om te horen of de gemaakte afspraken goed zijn verlopen. Als dit niet goed is gegaan, wordt er verder meegedacht. 

Contact met buurtbemiddeling 

Buurtbemiddeling van Veens welzijn is bereikbaar via mail: buurtbemiddeling@veens-welzijn.nl en telefonisch op werkdagen van 9:00-17:00 uur via (0318) 791 050. Voor meer informatie: www.veens-welzijn.nl.